فروشگاه اینترنتی آریا

فروشگاه اینترنتی آریا

عرضه مستقیم محصولات کشاورزی،سرکه سیب،خشکبار...
فروشگاه اینترنتی آریا

فروشگاه اینترنتی آریا

عرضه مستقیم محصولات کشاورزی،سرکه سیب،خشکبار...

ترکیب عسل و سرکه سیب، نقش بسیار موثری در کاهش چربی های مضر در بیماران مبتلا به چربی خون بالا دارد.

 
عنوان مقاله:  
تاثیر ترکیبی سرکه ی سیب و عسل بر چربی های خون
 
نویسندگان:  
 
آدرس:   
* گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اراک، اراک، ایران
 
چکیده:  

مقدمه: اختلالات لیپیدی از مهم ترین عواملی هستند که در ایجاد و پیشرفت ضایعات قلبی- عروقی نقش دارند. هدف از این مطالعه بررسی نقش و کاربرد اثر ترکیبی عسل و سرکه ی سیب بر چربی های خون بیماران مبتلا به هایپرلیپیدمی است.
روش ها: این مطالعه یک کارآزمایی بالینی است که در بیمارستان های آموزشی ولی عصر (عج) و امیرالمومنین (ع) شهرستان اراک انجام شد. نمونه های پژوهش 30 نفر بودند. از همه ی آن ها رضایت نامه ی اخلاقی دریافت شد و به شیوه ی تک گروهی قبل و بعد، تحت آزمون قرار گرفتند. ابتدا میزان چربی های خون (کلسترول، تری گلیسیرید، 
LDL و HDL) آن ها بررسی شد. سپس، 2 بار در روز در یک لیوان حاوی 200 سی سی آب، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک قاشق غذاخوری سرکه ی سیب به آن ها داده شد. بعد از 4 هفته سطح چربی خون آن ها مجددا ارزیابی شد و با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ی 20 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: نتایج آزمون تی زوجی نشان داد که بعد از مداخله، میانگین و انحراف معیار تری گلیسرید قبل و بعد، به ترتیب 
42.9±164.56 و 79.8±314.13 بود، میانگین و انحراف معیار کلسترول قبل و بعد، به ترتیب 58.13±256.8 و 31.26±137.7 بود و میانگین و انحراف معیار کلسترول LDL قبل و بعد، به ترتیب 48.6±185.4 و 25.07±120.43 بود که در هر سه مورد، کاهش معناداری را بعد از مداخله نشان می دهد؛ ولی میانگین HDL قبل 10.6±43.30 و میانگین بعد آن 16.1±64.03 بود که نشان دهنده ی افزایش معنادار آن بعد از مداخله است (p=0.001).
نتیجه گیری: به نظر می رسد که اثر ترکیبی عسل و سرکه ی سیب، نقش بسیار موثری در کاهش چربی های مضر و افزایش چربی خوب در بیماران مبتلا به چربی خون بالا دارد.  خرید سرکه سیب خانگی اعلا از فروشگاه اینترنتی آریا

 
منبع:sid.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد